Läkaren ringde

Läkaren ringde straxt efter två och hade inga bra nyheter. Det var inte spottsten som misstänkt utan metastaser 😪 så cancern har spridit sig till halsen och därför jag haft så ont. 
Nu ska jag kontakta kuratorn nästa vecka och ventilera lite med henne. Känner att det är dags och göra nån markering. Inte ok och inte lyssna när man säger att man har värk. Vissa ska inte jobba med människor så är det bara.
Tycker vissa saker varit så nonchalant och nu räcker det. Haft ont så länge nu så man nästan vant sig och leva med smärta. 
Fick iallafall mer morfin utskrivet. Långtidsverkande som jag ska ta på dagen oxå så kanske jag slipper värken. Inte så glad över alla tabletter man måste ta men har liksom inget val om jag ska ha någorlunda liv.

Köpte en dosett idag så har älskling lite koll oxå. Han känner sig nöjd för då har han koll om nåt händer. Inte lätt annars med olika kartonger och burkar i lådan...
 En blå fick det bli 👍👍

Hur mår jag... jag vart såklart ledsen och ringde älskling så kom han hem från jobbet.
Kvällen blir i soffan och titta på tv. Följer en serie på viaplay. Första serien som älskling fastna för oxå. Absentia heter den.

Ha en fin kväll allihopa 🤪🤪
#1 - - Berith Eriksson (svärmor):

Det var ett tufft svar eftersom du klagat på det onda o ingen brytt sig, Bra att få igång behandlingarna. KLart du valde en blå disett, har jag med men en för en gång om dan, Vi syns imorgon så skönt var ju några månader sen, kram o hälsa

Svar: 💙💙💙💙
Krista Eckerbrant

#2 - - Kristin:

Det är bara så skit att få sådana besked! Kärlek, styrka och kramar!
FUCK CANCER!

Svar: Ja. Fuck cancer.
Hemsk sjukdom är det.
Kram på dig 💚
Krista Eckerbrant