Cancer skit

Ja det här med cancer är riktigt skit. Smärtan är hemsk eller fruktansvärd. 
Inatt vakna jag till en tryckande känsla i bröstet. Som om man hade skärp under bröstet och nån drog åt det så det satt där. Gick upp . Va så nödig oxå. 
Satt mig sen i soffan och funderade om jag skulle väcka älskling och åka in. Men gjorde inte det. Tog bricanyl och snabbverkande. Det kändes bättre efter en stund. Tog lite yoghurt och flingor. Satt på tv:n. Åt yoghurten och gick och la mig igen.
Sov till 6.30 och det var nog länge sen jag gjorde det. Brukar vakna runt 5 för och ta morgon medicinen.  Men idag känner jag mig riktigt trött.
Igår kom fysioterapeut och inte sjukgymnast som lämnade rullator och betastöd.
Rullatorn är för utomhus och kostar och 250kr. Betastödet är gratis.
Valde betastöd för och ha hemma. Rullator kändes så otymplig och lite tung trots hjul.

Leona provtestade betastödet. Skaka ordentligt och den höll. Fysioterapeuten skratta. Klart ska det testas så inte mormor ramlar omkull 😅
Rullatorn vart oxå godkänt ❤❤




Ja så nu är det ett nytt kapitel i livet. Snart blir det väl rullstol oxå så jag kan följa med på promenad. Intressant det här är.
48 år och rullator. Bara acceptera. Finns inget annat 🥰
Har trappat ner med kortisonet. Tar nu 2 tabletter och det är nog för lite. Så fruktansvärt trött. Ska ta och ringa sköterskan. Hemskt och vara så trött om man inte måste. Jag tar ju ändå tabletter för mycket annat så kan lika väl fortsätta med kortisonet oxå. Har fått aptit och pigghet men nu försvinner piggheten. Ja vi får se.

Har mycket svettingar.  Medicin och så har jag väl gått i klimakteriet oxå. Fin kombi.

Tack Kia för swishen till kryckorna ❤❤

Kaffe och smörgås nu 🙏🙏

Kram på er 🥰🥰

#1 - - Gittan:

Kollade med Mimmi,hon får rullen gratis. Du bor på fel ställe. Den rullen som du fått är väldigt otymplig o lyfta in i bilen tycker jag.Se till att det är rätt höjd annars går du Å kröker rygg. Kan man se ofta. Bra att Madde är mamma ledig så du får lite sällskap när Patrik jobbar. Så tråkigt det där med värken,borde ju finnas nåt som lindrar mera.Kram bästa Krista, 💚

Svar: Jag får betala en engångs summa på 250kr på rullator. Samma med kryckorna. Betastödet är gratis.
Har ej lyft rullatorn i bilen än men den här blir rätt så platt. Men känns rätt tung.
Värken är jätte jobbig. Ibland känns det som att man blir galen 😪😪 Kram
Krista Eckerbrant

#2 - - Yasmine mamma till Dennis och Angelina :

Skickar dig en stor kram i allt kämpande

Svar: Tack ❤
Krista Eckerbrant

#3 - - Berith Eriksson (svärmor):

Så jobbigt att du har den här värken o olustigt när man känner bandet i bröstet som täpper till. Bra att du fått lite hjälpmedel, men vad olika det är vad man får betala. Leffe betalade 140:- för kryckorna o Betastödet var också gratis. Leona ser nöjd ut, lite spännande, kram <3 <3 <3

Svar: Ja det verkar vara olika från län till län.
Kommer behöva permobil så jag kan följa med på promenader oxå. Rullstol Kommer behövas oxå. Kan inte gå så långt nu och det är jäkligt irriterande. Kram ❤
Krista Eckerbrant

#4 - - Hannas krypin:

Cancer är verkligen skit. Jag tänker på dig. Klart hon ska testa så ditt betastöd funkar. Klok tjej! Skönt att smärtan och trycket över bröstet släppte.

Svar: Ja detta liv är inte roligt. Nu behöver jag rullstol och permobil så jag kan följa med ut på promenader. Har ringt om det så får vi se hur lång tid det tar. Rullator fick jag direkt och det är skönt
Krista Eckerbrant