Söndag 15/5

Haft en jobbig natt med värk. Tagit snabbverkande med 2-3 timmars mellanrum. Bara så jobbigt. ( lördag-söndagnatt)

Söndag morgon kl9.30 kommer Madde med barnen och hämtar oss. Vi ska till Kumla. Dom har lite aktiviteter där.










Efter Kumla tar vi en tur hem och hämtar bröd som blivit dåligt och åker till Askersund och matar. Mest fiskmåsar och vilket liv dom för.(vi vet att man helst inte matar med bröd)
Fiskmåsarna nöjda 😄 kom nån enstaka and oxå. Men dom blir överkörda...



Leona tyckte det var spännande med fiskmåsar som skriker. För dom verkligen skrek 😳😳
Så vi har haft några mysiga timmar med Madde och barnbarnen ☀️☀️ Tur med vädret oxå.

Hemma så lagar vi lite mat. Äter och tar en runda med Ruby. Halvvägs så behöver jag vila. Sätter mig en stund och sen är det para och gå hemåt. Sakta sakta.
Väl hemma sätter jag mig i soffan och det var riktigt skönt. Känner ingen värk alls.
Bestämmer och vänta med tabletter och det var nog bra för har bara tagit kvälls dosen från dosettern. Kanske har det börjat hjälpa nu.
Skrivit upp för lättare och berätta för läkaren om det i veckan 👍
Inte så att jag vill öka men vill få ett bra liv. Så bra det går 🥰

Ja här ser ni lite hur det sett ut.
Just nu är det bara vänster kind som värker  där dom strålade förut. Den smärtan får man knappt bort. Får ta en stesoloid nu när jag lägger mig. Kanske somnar jag riktigt gott ❤

Så i det stora hela har dagen varit toppen fin 🥰 Tack Madde och barnen ❤❤ för ni hämtade oss.  Älskar er nu och föralltid 🥰🥰


#1 - - Hannas krypin:

Känns som att läkarna behöver justera dina långverkande tabletter så du får en bättre grundsmärtlindring. Du verkar ha haft en bra dag annars med din familj.

Svar: Ja det stämmer. Smärtan blivit lite bättre så antar att kvälls ökningen kickat igång. vaknar inte till smärta så som jag gjort innan och det är skönt. Dock sover jag inte mer än 2-3 timmar i stöten. Hoppas det blir bättre oxå.
Krista Eckerbrant

#2 - - Hannas krypin:

Skönt att det gett effekt med kvällsökningen. Hoppas på att du får sova bättre med. Kanske kommer på köpet när du blir bättre smärtlindrad.