Lördag 5/6

Lördag igår och toppen väder. Så himla skönt. Aningen varmt kanske men ska inte klaga på det. 
Morgonen var tuff med tårar både på mig och älskling. Måste vara svårt för han och stå bredvid och inte kunna hjälpa till. Finns ju inget han kan göra direkt mer än och massera lite försiktig när det gör som mest ont i ryggen. Inte så ofta jag har det längre men igår kände jag av det. 
Vi var åkte och hämtade däcken till passaten från Mattias. Melwin har tvättat och putsat. Dom ska på idag är det tänkt.

Älskling grillade hamburgare med bacon och ost. Jag fick inte i mig det men Miche och Terese kom lagom förbi så fick dom oxå lite mat i magen 😍 Sen följde Melwin med dom på äventyr 💚
Fixade med lite planteringar. Har några änglatrumpeten kvar som behöver nya hem. Kommer inte kunna spara alla
Dom i vita krukor får nog stanna här men resten behöver som sagt nya hem. 
Ja vi får se...
I växthuset har paprikan börjat växa i en planta. Spännande 

Sen har gurkplantorna fått mycket blommor. Så hoppas det blir massor av gurka. Har plockat 3 stycken redan. 2 inomhus och 1 växthuset. Tomaterna får vi se med. Va sen startade förra året med.
Va förbi Madde igår oxå och sa hej till mummun rakas. Hon va inte riktigt på hugget. Varmt och klibbigt. Men hon log stort ändå åt mummu. Morfar är lite läskig till och från. Ibland går det jättebra och sen bara nix nu gnäller vi lite 🙂


Idag känns det rätt så bra. Va lite jobbigt och segt och gå upp imorse men nu har jag fått i mig kaffe och rostade mackor och kunnat göra nr 2 så magen känns bättre.
Ska åka iväg till örebro och gå. Tänkte först Askersund men där har man varit så ofta så blir enformigt men är nog fint nu när alla båtar ska i.
Tackar även för swishen till Melwin ❤❤

Ha en fin dag 🌞🌞🌞