Strålning

Idag var det dags för första strålningen. Lite orolig för det var jag men det gick bra. Sköterskan hämtade mig och berättade igen hur allt ska gå till och undrade om jag hade frågor. Hade inte mer än ang salva och solen. Får ej sola, vilket jag redan visste och är jag ute och det är sol så ska jag smörja med sololja 50... Får tigga några droppar från Madde 😘 Har 30 hemma. 




Strålningen tar inte lång tid. 2-3 minuter. Det är förberedelserna som tar tid. Idag var jag där en timme. Imorgon blir det 15-20 min sa dom. Fick en tråkig tid. Kl.16.15 och på fredag kl.13. Nästa veckas tider får jag på fredag. Tisdag ska jag även röntgas men sen hoppas vi att det inte blir några komplikationer och att jag får vila till den 20:de som är planerat med cytostatika behandling... 15/7 ska vi träffa läkaren. Få svar på röntgen vilket jag hoppas ser bra bra.
Just nu känner jag mig lite trött och lite yr ibland. Får ta det lite lugnt.
Pratat med dietisten och nu plötsligt tycker hon att jag ska dricka en näringsdryck om dagen. Tid spelar ingen roll. Bara jag dricker en. Fick hem 32st Idag så räcker en månad. Behöver jag mer så ringer jag. Det klassiska avslutet. 
Åt en haloumi burgare till lunch. Kött går inte riktigt ner som sagt.
Solen vill titta fram. Blåser en del. Rätt ok väder med andra ord 🌞
Ha en super fin dag
Kramiz ❤